Používáte při posilovacím cvičení opasek? - Sport Nutrition Vávra

Kategorie článků

Nejsledovanější články

Online návštěvníků: 5

Používáte při posilovacím cvičení opasek?

15.10.2009 14:21

Na používání opasku v průběhu cvičení v posilovně jsou různé názory a dokonce i vědecké studie.  Je potvrzeno, že správně utažený posilovací opasek poskytuje větší stabilitu hlavně tedy bederní páteře, a tak minimalizuje riziko zranění této oblasti zad, která je převážně tedy u silových cviků velice zatěžovaná. Vzpěračům také umožňuje zvednout vyšší zátěž. Na druhou stranu je k zamyšlení, když často vidím mladé teprve začínající cvičence, navíc se značně viditelným oslabením středu těla, který se zapásají již v šatně do opasku a vrhnou se bezhlavě na cvičení obvykle s nepřiměřenou hmotností.
Studie sice podporují použití opasku, jak už bylo zmíněno, ale to především při pokročilém cvičení s opravdu vysokou až maximální zátěží. Tady se také předpokládá, že je již tělo částečně přizpůsobené na určitou zátěž. Svalstvo trupu by mělo být silné, rovnovážně rozvinuté a mělo by tělu poskytovat dostatečnou oporu. Proto především jako začátečníci věnujte dostatek času nácviku techniky a dále pak určitou dobu procvičování základních cviků (jako jsou mrtvý tah a dřep) s přiměřenou zátěží bez opasku pro přirozený rozvoj a zapojení svalstva trupu.

Fotogalerie:

Hodnocení článku:

Hlasujte jako ve škole: 1 2 3 4 5 , aktuálně 2.8

Komentáře

K tomuto článku zatím není komentář
Váš komentář:
Jméno:
E-mail:
Opište kód 2796:
 

Vyhledávání

Poraďte se s odborníkem

Mgr. Janka Pálešová
mobil: 608 962 685
tel., fax: 585 155 061
e-mail: info@sportnutrition.cz
ICQ: 358 329 201
358329201

Facebook

Doporučujeme

Nejlépe hodnocené články

Anketa

Nahrávám anketu...

SPORTNUTRITION VÁVRA       A U solných mlýnů 2 - Lékárna, 783 71 Olomouc       T+F 585 155 061       M 608 962 685       E info@sportnutrition.cz
webdesign 123 DESIGN