Redukce hmotnosti neznamená redukce tuků! - Sport Nutrition Vávra

Kategorie článků

Nejsledovanější články

Online návštěvníků: 6

Redukce hmotnosti neznamená redukce tuků!

20.7.2010 15:49

Pozor! Redukce hmotnosti neznamená redukce tuků!
Velice zavádějící někdy může být pouze sledování zaměřené na úbytek kilogramů, který však nevypovídá nic o poměru úbytku tuků na úkor svalové hmoty (tedy aktivní tělesné hmoty). Hubnutí a spalování tuků jsou dvě různé věci! Převážná většina, co se pustí do hubnutí, myslí, že automaticky s úbytkem kil spalují tuky. Není to zcela tak! Je to tak trochu hra se slovíčky. Pod pojmem „hubnutí“ si většina představuje pokles váhy. Avšak blíže dále neřeší, zda je úbytek ve formě zadržované vody, tukové či dokonce svalové tkáně. No na vysvětlení je nutno si nejdříve uvědomit, že tělesná váha je pouze číslo, které určuje pouze kolik celek váží, no nevypovídá nic o tom, kolik z celku tvoří aktivní tělesná hmota a kolik tuk.
Uvedu příklad: stejně vysocí jedinci o stejné hmotnosti, avšak jeden sportovec a druhý sportovně téměř neaktivní budou vypadat velice odlišně. Je to logické: poměr svalové a tukové hmoty bude rozdílný.
Když relativně neaktivní jedinec začne s intenzivnějším posilovacím tréninkem, obvykle dojde k nárůstu svalové hmoty. A protože svaly mají větší hustotu nežli tuk, klidně se (samozřejmě za určitých podmínek) může stát, že v prvotních stadiích se váha zvýší, i když se očekává její pokles. Tím se ale nenechte stresovat, naopak: čím více aktivní hmoty tělo má, tím více energie (bazální metabolismus) potřebuje pro svoji existenci. Snaha o vylepšení postavy nejenom z estetického, ale i zdravotního hlediska by měla být provázena nárůstem svalové hmoty na úkor tukových zásob. Ideální tedy je, když se při redukci hmotnosti mění poměr tukové a svalové tkáně ve prospěch svalové hmoty samozřejmě :-) . Můžete tedy „spalovat tuky“, aniž byste výrazně snížili svou váhu a přitom budete vypadat výrazně lépe (odbourané tuky budou nahrazeny svalovou hmotou).  Takže především si zapamatujte, že lze sice „zhubnout“, ale jestli přitom „nespálíte tuky“, výrazně tím nezlepšíte vzhled Vaší postavy.
Co z toho v praxi vyplývá? Optimálně posilováním budovat, zpevňovat a udržovat svaly, k tomu pomocí vhodné cílené aerobní aktivity a racionální stravy podpořit úbytek tukových rezerv.
Nezapomínejte, hlavní je vytrvat, neuhýbat z vytyčené cesty k cíly i když se zdá být nekonečná. Zásoby tuků jste často i několik let sbírali, tak dejte tělu čas, ať na změnu zareaguje natolik, že se pro něj pohybová aktivita a zdravá strava stane přirozená a nakonec i žádaná. To je cesta nejenom k hezké figuře ale i ke zdraví.

O pomocnících při spalování tuků se dočtete více v článku: Spalovače

Nabídku spalovačů tuků naleznete ZDE.

 

 

Fotogalerie:

Hodnocení článku:

Hlasujte jako ve škole: 1 2 3 4 5 , aktuálně 2.8

Komentáře

K tomuto článku zatím není komentář
Váš komentář:
Jméno:
E-mail:
Opište kód 2796:
 

Vyhledávání

Poraďte se s odborníkem

Mgr. Janka Pálešová
mobil: 608 962 685
tel., fax: 585 155 061
e-mail: info@sportnutrition.cz
ICQ: 358 329 201
358329201

Facebook

Doporučujeme

Nejlépe hodnocené články

Anketa

Nahrávám anketu...

SPORTNUTRITION VÁVRA       A U solných mlýnů 2 - Lékárna, 783 71 Olomouc       T+F 585 155 061       M 608 962 685       E info@sportnutrition.cz
webdesign 123 DESIGN