Specifikace činností osobního trenéra - Sport Nutrition Vávra

Kategorie článků

Nejsledovanější články

Online návštěvníků: 4

Specifikace činností osobního trenéra

11.6.2009 14:59

Osobní trenér má posoudit stav zájemce o cvičení, sestavit mu přiměřený program (tréninkový plán), vysvětlit mu základní principy cvičení ve fitness centru a nějakou dobu s ním cvičit. Rozsah těchto služeb může být odlišný a rozdílná může být i cena za poskytované služby. Obvykle se klient a trenér domluví na několika hodinách společných konzultací a cvičení, kdy může trenér předat všechny základní poznatky a klíčové informace. Ty pak umožní klientovi v následujících dnech a měsících cvičit samostatně, účinně a bezpečně. Důležitá je pak taky průběžná konzultace a po vymezeném období změna tréninkového programu.

Smyslem práce osobního trenéra je klienta „přivázat“ k pohybové aktivitě za jeho odborné pomoci a dohledu. Dále přirozeně vštěpit klientovi, že nejúčinnější způsob, jak zlepšit všechny složky fitness, je tělesné cvičení.

Trenér by měl cvičenci vštěpit, že člověk může zlepšovat zdatnost dle následujících základních principů:

Pravidelně (alespoň třikrát týdně) vykonávat aerobní činnost, která zlepšuje úroveň kardiorespirační vytrvalosti. Aerobní cvičení zrychluje metabolismus (látkovou přeměnu) v těle, přičemž se spalují zásoby podkožního tuku a zabraňuje se ztrátě svalové hmoty.

Nutit svaly k činnosti. Svaly mají přirozenou tendenci věkem a nečinností atrofovat. Posilováním se zvětší a zpevní svalová hmota. Svalová hmota potom produkuje více enzymů a je schopna odbourat více zásobního tuku. Schopnější svaly umožní efektivnější a vytrvalejší pohybovou činnost.

Udržovat optimální flexibilitu, kterou lze získat strečinkem. Díky ní člověk provádí pohyby bez problémů a nepoškodí si svaly, vazy a klouby.

- Hlídat si složení těla, aby nevládlo množství tuku. Nadměrná vrstva podkožního tuku znepříjemňuje pohyb, zpomaluje metabolismus, ztěžuje dýchání, krevní cirkulaci, zvyšuje krevní tlak. Jedině kombinací optimální výživy s pravidelným tělesným cvičením lze spálit přebytečný podkožní tuk a zrychlit metabolismus.

 

Ze základních principů se odvíjí základní služby poskytované osobním trenérem:

 

Zdroj: Mgr. Janka Pálešová, Diplomová práce

 



 

Fotogalerie:

Hodnocení článku:

Hlasujte jako ve škole: 1 2 3 4 5 , aktuálně 2.8

Komentáře

K tomuto článku zatím není komentář
Váš komentář:
Jméno:
E-mail:
Opište kód 2796:
 

Vyhledávání

Poraďte se s odborníkem

Mgr. Janka Pálešová
mobil: 608 962 685
tel., fax: 585 155 061
e-mail: info@sportnutrition.cz
ICQ: 358 329 201
358329201

Facebook

Doporučujeme

Nejlépe hodnocené články

Anketa

Nahrávám anketu...

SPORTNUTRITION VÁVRA       A U solných mlýnů 2 - Lékárna, 783 71 Olomouc       T+F 585 155 061       M 608 962 685       E info@sportnutrition.cz
webdesign 123 DESIGN