Začněte správně hubnout! - Sport Nutrition Vávra

Kategorie článků

Nejsledovanější články

Online návštěvníků: 2

Začněte správně hubnout!

6.11.2009 13:09

Patříte k těm, kteří mají nějaké to kilečko navíc a pořád si říkáte, že hubnout začnete zítra? To takzvané „zítra“ bylo už nejméně před měsícem?  Konec výmluv, začnete jednoduše a hned! Ke korekci hmotnosti potřebujeme dostat pod kontrolu tři základní oblasti: stravování, pohyb a využití vhodných doplňků stravy.

K hubnutí se musíte projíst!
Vsaďte na častější konzumaci 5–6 menších porcí denně. Nesmíme ale zapomínat, že zmrzlina cestou z práce už představuje jednu porci – byť je jen „lehká“ ovocná, jako další porci můžete počítat i poctivé ochutnávání při vaření. Také není od věci zjistit, jestli slovem porce myslíme totéž co dietolog. U ovoce, zeleniny či celozrnného pečiva se zpravidla za porci označuje jeden kus nebo nakrájené množství, které by se pohodlně vešlo do dlaně – představa, že bychom podobným způsobem poměřovali krůtí plátek s rýží, je sice poněkud komická, nicméně alespoň v duchu to zkusit můžeme.
Co jíst? Naprosto bezpečná je syrová zelenina, kterou můžeme jíst prakticky bez omezení. Což ovšem neznamená jíst jen zeleninu! Netřeba se vyhýbat ani tepelně upravené, i když pak má vyšší glykemický index, tudíž je po ní dříve hlad. Zeleniny bychom měli sníst aspoň půl kila denně. Někteří odborníci k ní počítají i brambory – s těmi ovšem opatrně, protože jejich podstatnou složkou je škrob, který se v těle rozkládá na jednoduchý cukr – glukózu. Správné jídlo může opravdu změnit směr vašeho metabolismu!“. Potraviny, které konzumujete, by měli být jednoznačně bohaté na výživné látky a zároveň nízkoenergetické. Paradoxně se při správném výběru nízkoenergetických potravin budete se cítit lépe, vypadat lépe a dokonce i mít víc energie. Navíc ještě podpoříte prevenci proti srdečním chorobám, cukrovce, některým druhům rakoviny a demence. Pro ty, kteří mají za sebou několik ne právě úspěšných pokusů o hubnutí, bude patrně účinné alespoň ze začátku jíst ve druhé polovině dne nízkotučné bílkoviny (drůbeží maso bez kůže, ryby) a zeleninu. Ovoce a sacharidy zase spíš dopoledne, minimalizovat cukrovinky a pečivo.

Vybrali jsme pro jako doporučení 14 „superpotravin“, které byste měli konzumovat přednostně. Tyto potraviny prokazatelně podporují zdraví, aktivitu, energii a také pěknou postavu:

• brokolice
• borůvky
• čaj
• dýně
• fazole
• jogurt
• krůta
• oves
• pomeranče
• rajčata
• sója
• špenát
• tuňák
• vlašské ořechy

 

 


zdroj: Magazín Vitaland 5,6/07

Fotogalerie:

Hodnocení článku:

Hlasujte jako ve škole: 1 2 3 4 5 , aktuálně 2.8

Komentáře

K tomuto článku zatím není komentář
Váš komentář:
Jméno:
E-mail:
Opište kód 2796:
 

Vyhledávání

Poraďte se s odborníkem

Mgr. Janka Pálešová
mobil: 608 962 685
tel., fax: 585 155 061
e-mail: info@sportnutrition.cz
ICQ: 358 329 201
358329201

Facebook

Doporučujeme

Nejlépe hodnocené články

Anketa

Nahrávám anketu...

SPORTNUTRITION VÁVRA       A U solných mlýnů 2 - Lékárna, 783 71 Olomouc       T+F 585 155 061       M 608 962 685       E info@sportnutrition.cz
webdesign 123 DESIGN