Základní pravidla pro štíhlou linii - Sport Nutrition Vávra

Kategorie článků

Nejsledovanější články

Online návštěvníků: 2

Základní pravidla pro štíhlou linii

14.10.2010 15:13


Desatero pro štíhlou linii:

1. Jezte pravidelně v malých dávkách, nejlépe 5krát denně (nebudete mít pocit hladu, čímž zabráníte nárazovému přejídání a následnému tloustnutí).
2. Snažte se, aby Váš energetický příjem nebyl vyšší než výdej (nebudete přibírat na váze a pokud do svého denního režimu zařadíte i fyzickou aktivitu, půjdou i kila dolů).
3. Nedovolte, aby tuky tvořily více než 30 % Vašeho denního energetického příjmu, ale nezapomínejte že „dobré tuky“ naopak tělo nevyhnutně potřebuje.
4. Viditelné živočišné tuky, jako jsou máslo a sádlo, omezte nebo ve svém jídelníčku raději úplně vynechejte. Místo nich používejte rostlinné oleje a produkty z nich vyrobené, např. margaríny. 
5. Pokuste se z ovoce a zeleniny udělat součást každého jídla a do jídelníčku je zařadit 5krát denně (vitaminy, minerální látky a další aktivní součásti rostlin jsou vhodnou prevencí předčasného stárnutí a civilizačních chorob). Doporučené množství je 500 g ovoce a zeleniny za den.
6. Nahraďte potraviny z bílé mouky celozrnnými a tučné mléčné výrobky zakysanými nízkotučnými. Přednost dávejte bílým libovým masům před tučnými červenými. Zařaďte do jídelníčku také ryby (nejlépe 2krát týdně).
7. Nebojte se ochutnávat nové druhy potravin a zkoušet nízkotučné verze tradičních pokrmů (předejdete stereotypu a budete moci jíst svá oblíbená jídla bez zdravotních rizik např. z nadměrného příjmu energie).
8. Sladkosti, slané pochutiny a uzeniny jsou potraviny, bez nichž se zcela jistě obejdete a nebudete tak přijímat prázdné kalorie! O energetické hodnotě alkoholu ani nemluvě.
9. Tekutiny jsou stejně důležité jako kvalitní strava – přijímejte je v dostatečném množství 2 - 3 litry denně, nejlépe v neslazené podobě (mladistvý vzhled, zdravé ledviny a psychická pohoda Vám budou odměnou).
10. Zdravé stravovací zvyklosti a pravidelný režim je základ. Nárazové diety mají nestálý efekt a dokonce dobře známý JO-JO efekt, kdy po dietě přiberete ještě více!

 

Fotogalerie:

Hodnocení článku:

Hlasujte jako ve škole: 1 2 3 4 5 , aktuálně 2.8

Komentáře

30.11.2012 08:14 - Janka píše
Děkuji za komentář, ano, zakládání rady se zdají být docela obecné, ale tak to prostě je. Pokud se člověk nezačne zamýšlet i vzdělávat ohledně toho, co si dává na talíř, tak nepochopí "onu jednoduchost" a ani výsledky jen tak nepřijdou.
29.11.2012 19:16 - mirka píše
Dobrý den,
necíleně jsem narazila na Váš článek. Jedná se vesměs o známé rady. Vyjádřila bych se však v zájmu všech, kdo se zmíněnými doporučeními rozhodnou řídit, že ne vše je uvedeno správně. Řada margarínů z rostlinných tuků je v některých zemích EU zakázána a nízkotučené jogurty nejsou z pohledu zdravotního rozhodně větší výhrou než plnotučné ba naopak. Tyto potraviny je samozřejmě třeba konzumovat v rozumné míře, tělu však nejsou škodlivější než jejich naoko zdravější alternativy.
Váš komentář:
Jméno:
E-mail:
Opište kód 2796:
 

Vyhledávání

Poraďte se s odborníkem

Mgr. Janka Pálešová
mobil: 608 962 685
tel., fax: 585 155 061
e-mail: info@sportnutrition.cz
ICQ: 358 329 201
358329201

Facebook

Doporučujeme

Nejlépe hodnocené články

Anketa

Nahrávám anketu...

SPORTNUTRITION VÁVRA       A U solných mlýnů 2 - Lékárna, 783 71 Olomouc       T+F 585 155 061       M 608 962 685       E info@sportnutrition.cz
webdesign 123 DESIGN