Základní pravidla svalového růstu - Sport Nutrition Vávra

Kategorie článků

Nejsledovanější články

Online návštěvníků: 3

Základní pravidla svalového růstu

4.8.2010 11:42

1. Jídlo -Dieta
Pro dosažení nejlepších výsledků je především potřeba přiměřeně jíst.  Ano, čokoláda a zmrzlina jsou skvělé, ale to neznamená, že naše tělo opravdu potřebuje. Nejlepší a nejzdravější strava, která je ve své podstatě jednoduchá a zároveň nepostradatelná. Zahrnuje jak příjem vhodných forem sacharidů, bílkovin i tuků.

2. Adekvátní zatížení.
Použití určitého závaží respektive zátěže je nepostradatelné.  I když jsou tělocvičny plné profesionálních mašinek a strojů na cvičení, neznamená to, že byste měli nebo museli používat jen tyto. Většina základních multifunkčních cviků a pohybů, kdy zapojíte více kloubů a svalů současně, jsou převážně cviky s vlastní vahou.

3. Počet opakování – intenzita.
Málo nebo příliš mnoho opakování nemusí přinést žádaný pozitivní efekt na vývoj svalové hmoty. Příliš málo opakování (1-4), nebo příliš mnoho (více než 15) Vám nepomohou získat svalovou hmotu. Pro horní polovinu těla je optimální počet opakování  8-12, pro spodní části těla 12-14.

4. Frekvence: Kontinuální – nepřetržitý trénink je nezbytný.
Pro stimulaci svalového rozvoje neznamená téměř žádný impulz, pokud trénujete svalovou skupinu jednou za jeden či dva měsíce. Naše svaly musí být trénovány – posilovány a tak motivovány neustále rostoucím zatížením. Nejvhodnější je cíleně posilovat každou svalovou skupinu jednou týdně.

5. Všeho moc škodí.
My všichni máma různé prahy bolesti a svoje vlastí limity. Každý individuálně jsme schopni pracovat s různými váhami a zatížením. Optimální tréninková jednotka by však měla trvat 1-2 hodiny. Je téměř nemožné nabrat svalovou hmotu při 4-5 hodinovém tréninkovém zatížení.  Čtyři tréninkové jednotky za týden by měli být dostačující a zbývající ve zbývající odpočinkové dny by měli být dostačující pro regeneraci a anabolizaci. Pouze s adekvátní regenerací se k tréninku postavíte opět v plné síle a nasazení.

6. Žádná bolest, žádný zisk! Aneb nic není zadarmo!
V posilovně můžete vidět, že tam jsou lidé, kteří se doslova koupou v potu při svém tréninku, zatímco jiní neztratí ani kapku. Důležité pro Vás ale je uvědomit si, že trénujete pro sebe a pro dosažení svých cílů. Prociťte proto v tréninku své svaly do maxima, do „svého“ maxima! Svalovou hmotu lze rozvíjet pouze touto cestou!

 

Zdroj: Biotech USA magazine II/2010

Fotogalerie:

Hodnocení článku:

Hlasujte jako ve škole: 1 2 3 4 5 , aktuálně 2.9

Komentáře

K tomuto článku zatím není komentář
Váš komentář:
Jméno:
E-mail:
Opište kód 2796:
 

Vyhledávání

Poraďte se s odborníkem

Mgr. Janka Pálešová
mobil: 608 962 685
tel., fax: 585 155 061
e-mail: info@sportnutrition.cz
ICQ: 358 329 201
358329201

Facebook

Doporučujeme

Nejlépe hodnocené články

Anketa

Nahrávám anketu...

SPORTNUTRITION VÁVRA       A U solných mlýnů 2 - Lékárna, 783 71 Olomouc       T+F 585 155 061       M 608 962 685       E info@sportnutrition.cz
webdesign 123 DESIGN